Před časem jsem dostal tento dotaz, kdy po návratu z dovolených a relaxu se zase začínám na 100% věnovat blogu a dalším svým aktivitám. Takže tedy:
Dobrý den pane Krupičko,
pokud byste někdy v budoucnosti hledal námět pro svůj blog, zajímal by mě Váš pohled na speciály ve stylu whiskey Blackened, jejíž potenciál je spojený s nejpopulárnější heavymetalovou kapelou světa Metallica. Zajímal by mě Váš pohled na tento nový fenomén, zdali se jedná o jednorázovou či krátkodobou záležitost, či snad se mohou podobné značky, či edice v budoucnu na trhu nějak výrazněji uchytit, prosadit. Také by mně zajímalo proč láhev, která se v USA prodává za 45 USD, u nás stojí 2.900 Kč? Ano chápu že doprava , clo, provize prodejců není zdarma, ale i tak ???
Děkuji
Jak jste si mohli všimnout, dnes jsem zveřejnil další dva starší články o vínech slavných osobností a vodce z odpadu. Celý princip je pořád stejný. Ševče, drž se svého kopyta. Jen málo opravdu slavných osobností zahoří pro nějakou aktivitu do té míry, že se z nich stanou skuteční odborníci. Většinou to je tak, že se pro něco nadchnou, ale vzhledem k tíze pracovních aktivit nic bohužel nejde dotáhnout do nějakého rozumného konce. Vše zůstává stejné i na českém trhu. Spousta lidí si myslela, že je dobré a snadné dělat blog, rozhovory, zkrátka sláva snadno a brzy. Jenže poté zjistili, že se jedná o práci, velmi tvrdou a jak se tak říká, do roka a do dne konec.
No a podobné je to i s restauracemi a jinými projekty známých osobností. Jde jen o propůjčené jméno, kdy si tito lidé často obelhávaní svými manažery, protože ti z nich berou peníze, žijí svůj vzletný život, kdy si myslí, že na nich stojí celý svět. Bohužel, spíše, vzhledem k jejich často nízké inteligenci, bohudík ne. Málokdo si totiž uvědomuje, že velká sláva polní tráva a opravdových světových hvězd je jen pomálu, kdy v reálu to jsou již jen prázdné bubliny stejně jako prestiž Elvise Presleyho v Evropě atd..
Jak jsem psal mnohokrát v minulosti, sbíráním alkoholu se zabývám již od roku 2003, kdy si nepamatuji, že by spojení s nějakou známou osobností mělo dlouhodobější efekt. Naopak, z těchto spojení vzniká často silný bolehlav. Když se otevře nějaká restaurace, kterou vlastní známá osobnost, najednou je tam plno. Jenže po čase např. herec odjíždí točit nějaký film, personál zleniví, manažeři zakrní a opět do 365 dní jde vše ke dnu. Stejně tak tomu je i u destilátů, které jsou spojeny se slavnými jmény. Takové spojení může pomoci, to bezpochyby, ale pak je tu druhá část. Alkohol musí být opravdu originální a kvalitní, ale především si musíte najmout opravdu dobrého manažera, aby projekt posunul dál. Přesně tak. Vše je jen projekt. Jenže vy si vezmete někoho, koho vám doporučil kamarád, nebo si rovnou vezmete kamaráda, ta vůbec nejhorší varianta je, že zaměstnáte rodinu. Pak následuje jen jistý krach.
Trochu obšírně, nicméně důležitě, bych zde chtěl popsat svoji naprostou skepsi k podobným projektům. Jedinou výjimkou a to ne vždy jsou evropské i světové vládnoucí rody. Sám sbírám alkohol spojený s touto myšlenkou, byť jsem si vědom, že do určité míry je to opičí obchod. Ale tak to prostě mám.
Závěrem
Může být, že by se nám mohla zdát v roce 1996 whisky např. s M. Jacksonem jako skvělá investice (1996 návštěva Prahy). Může být, že dnes se nám whisky spojená s nějakým zápasníkem nebo hudební skupinou bude zdát jako zlatý grál, avšak opak je pravdou. Velká sláva polní tráva viz. princ Harry. Produkt musí být především originální, kvalitní a musí mít skvělého manažera. Tím známé osobnosti nejsou. Jsou to jen načinčaná pozlátka. Má dobrá rada zní. Investujte jinam. Tím nechci říkat, že tu určitý potenciál nevidím. Ano, ale 98% jsou jen podvody na zákazníky, jako parfémy světových modelek. Ať má slavná osobnost svůj alkohol, svoji značku, ale ať se to dělá poctivě. Já s tím nemám problém, ale takto ne.
MK
Já vnímám alkohol hudebních kapel jako tady ta Metallica nebo třeba Rammstein Rum jako “fanservice” neboli službu fanouškům – nic víc a nic míň.
S alkoholem slavných herců je to složitější, buď existují výjimky jako třeba Heaven’s Door Master Blenders’ Edition, Boba Dylana kdy se spolupracovalo s RedBreastem potažmo Midletonem a nedopadlo to špatně, nebo třeba Aviation Gin Ryana Reynoldse – nicméně se ukazje že většina těchto “hereckých” značek je budována za účelem prodeje a tedy vlastního obohacení zmíněných herců což nutně neznamená že jde o podřadné produkty.
Aby byl čtenář v obraze o jak lukrativní počin se jedná:
Conor McGregor (zápasník) prodal svoji irskou Proper No.12 za 600 miliónů dolarů.
George Clooney a jeho společník prodali tequilu Casamigos gigantovi Diageo za až 1 miliardu dolarů.
A Ryan Reynolds jedná o prodeji Aviation Ginu gigantovi Diageo za cca 610 miliónů dolarů.
Takže asi tak, myslím nejepší byl McGregor, ten to prodal cca do roka – a to není vůbec špatný. Proper No.12 se chystám někdy v budoucnu ochutnat prý není vůbec špatná (stejně je to Bushmills takže to dává rozum, tu můžu).
Dobrý den, velice děkuji za velmi kvalitní komentář, který navazuje na článek, kdy je důležité zvolit si velmi dobrý tým, který věci rozumí a dále pak, co bylo opominuto, takže dodávám, poslouchat tento tým, že každé zboží má svoji cenu v místě a čase a inteligentní člověk prodává akcie na vrcholu toho, co dokáže uřídit. MK
Děkuji za reakci na můj podnět, víceméně jste mi potvrdil, to, co jsem si myslel. Nabídky prodejců alkoholu nabízí více podobných produktů jako například rumy Ozzy, Kiss atd. Nicméně whiskey Blackened na mě svou prezentací a vlastně i cenou, která je násobně vyšší zapůsobila jinak.
Dobrý den, musíte to vzít tak, že názory jsou pouze diskusí, nikoli dogmatem a patentem na pravdu. V životě se řídím tím, že si jej raději pokazím po svém, nežli podle rady druhého. Pokud cítíte, že je to správná volba, jděte do toho. My se můžeme mýlit a vy mít pravdu. V životě je stejné jako s ženou, kterou se bojíte oslovit. Když to uděláte, můžete se dozvědět, zda vaše představy byly správné nebo ne. MK