Written by 12:48 pm Lifestyle • 3 Comments

Kdy jste skutečně úspěšní

V ČR neustále převládá trochu nostalgie z dob komunismu. Můj táta třeba sbíral plechovky od piva a lidé kolem něho také. Později jsem to nechápal, byť z hlediska designu, super. Jenže jak člověk stárne, začne se setkávat s podobným zvykem, byť v jiném segmentu a z jiného důvodu.

Občas jsem zašel k někomu na návštěvu a vidím, že má někde vystavenou prázdnou láhev Moët & Chandon. Proč, nechápal jsem, když už je vypitá. Jenže pak mi obratem došlo, jasně, pro tyto lidi je to nějaký symbol luxusu, krásné vzpomínky jak na daný okamžik lidsko citově, tak i společensky, že si mohli dovolit koupit si symbol champagne luxusu, byť jím již Moët & Chandon dávno není. Ale chápu ten pocit.

No, stejně to je u opravdu úspěšných a luxusních značek alkoholu, kdy i prázdná láhev má vyšší cenu nežli např. opravdu dobrá 20y whisky. Přesně takovou je např. láhev Remy Martin Louis XIII. Říkal jsem si, že bych si koupil tuto láhev, když by jí někdo prodával tak do 500,-, že jako dobrý. Tak jsem zašel na internet a co nevidím, tyto láhve prázdné, vypité, použité a to i bez dárkové kazety pohybují v ceně od 4 500,- do 12 000,-. A pak jsem si vlastně uvědomil, jak se měří opravdový úspěch. Je to ve chvíli a v době, kdy i defacto bezcenná láhev vašeho destilátu má vyšší hodnotu, nežli hotový, plnohodnotný výrobek.

Závěrem

A co vy, kolik byste byli ochotni dát za prázdnou láhev vašeho oblíbeného destilátu? Já se přiznám, že mi můj oblíbený cognac doslova vyrazil dech.

MK

Close