Written by 5:42 pm Rady a tipy

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl

Jak jsem slíbil ve druhém dílu otázek a omylů, dnes se budeme zabývat city, emocemi a lokálností. Jedním z nejdůležitějších cílů dobrého obchodníka a v běžném životě manipulátora je vytvořit emoci. Takovou emoci, která probudí touhu, chamtivost, nenasytnost a rázně potlačí rozum. A o tom všem si nyní napíšeme.

Akce Žufánek

Předem si musíme říci několik zcela zásadních informací. Destiláty od p. Žufánka jsou dobré, opravdu dobré a některé vynikající. To je můj pohled. Dále bych chtěl v témže případu složit obrovskou poklonu za fakt super marketing. Na druhou stranu si myslím, a jsem o tom hluboce přesvědčený, že alkohol prodávaný pod značkou Žufánek v této chvíli není ani náhodou investice. Je to velmi dobré pití, ale jako investice je to opičí obchod.

Lokálnost

Jednou z nejsilnějších emocí je patriotismus, hrdost apod.. Ideální příklad je v oblasti militarií. Jak cenná je uniforma příslušníka vládního vojska z 2. sv. války? Jednoduchá otázka, složitá odpověď. Taková uniforma má úplně jinou hodnotu v ČR, kde se od základní školy neustále s tímto tématem setkáváme, a úplně jinou hodnotu má ta samá uniforma pět kilometrů za hranicemi a je úplně jedno, zda je to v Polsku, Rakousku nebo Německu. Její hodnota není ani poloviční. V rámci investic je důležité si uvědomit, kdo a kde je váš klient. Je tedy velikou chybou investovat do světově obchodovatelné komodity a dívat se na ní lokálním pohledem, falešně vytvořenu emocí. To skutečně nemůže v dlouhodobém horizontu dopadnout dobře.

Falešný nákup

Jak jsem v minulých článcích popisoval, je důležité si uvědomit, že není nikdo více prolhaný nežli zhrzená žena a internet. Internet je místo, kde nevěřím téměř ničemu. A vím velmi dobře proč. Pro nově příchozí opravdu ve zkratce popíši, jak se šroubuje cena do oblak.

Máte novou láhev, které se vyrobí třeba 200 ks. Koupíte 12 ks a pěkně si je uložíte. Pak vystavíte několik aukcí, kde jste prodejce, ale světe div se, i kupující. Buď jste to přímo vy pod falešným profilem, nebo kamarád, známý. Nákupní cena láhve byla 1000,- za kus. Vy zcela fiktivně začnete dražit třeba šest lahví. A přihazujete sám sobě, až třeba první vydražíte za 2000,-, druhou za 3500,- a tu šestou třeba za 10 000,-. Jenže celý obchod je podvod. Napíšete sám sobě pozitivní recenzi a čekáte. Na kavku. Za měsíc znovu, ale již reálně začnete dražit láhve. Jenže vyvolávací cena bude 5 000,-. Jé to je super, vždyť ta se prodala před měsícem za 10 000,- a strhnete lavinu. Podvod? Jak by řekl Czech made man, no spíš taková vychcanost, ale měl jsem na ně chuť na ty k….y šustivý.

Chamtivost

Člověk je tvor neuvěřitelně líný a chtivý. Za málo peněz, hodně muziky. Však to neustále můžete číst, ten a ten nevěděl, co koupil, co má, ale prodal to za pohádkové peníze. Lidé jsou pak schopni stát v mrazu nekonečné fronty na téměř bezcenné výroční desetikoruny s tím, že mají vizi rychlého zisku. Tento se opět pod vlivem emocí dostaví pouze u těch nejrychlejších dravců, kdy počet hlupáků je konstantně znám. Ten zbytek jsou jen loutky ve špatném divadlu.

Jenže, když ta chamtivost je opravdu veliká. Každý chce mít nějaký ten poklad. Proč bych zrovna nemohl mít já to obrovské štěstí? No nemohl. Proč? Protože jste propadl všem manipulačním technikám. A dobře vám tak.

Znát svůj produkt

Abyste mohli skutečně vydělat, musíte vědět, co kupujete, a kde to prodáte. Pokud nakupuji mezinárodní investiční komoditu, musím přeci vědět, že potřebuji dobít zahraniční trh. Znají v Itálii, Německu, Číně, USA, UK alkohol pod značkou Žufánek? Tak maximálně jednotlivci, zbytek ani náhodou. Tudíž, jsou takové láhve investiční? Nesmysl.

Dalším problém je, že lidé často nevidí za kulisy divadla, kdy opravdu primitivní novináři dělají reportáže o české whisky, jak je skvělá, úžasná, světová a jak se z ní mohou všichni …., víte co. Ale já už dávno vím, že je výrobce na pokraji totálního bankrotu, a kdybych byl opravdový dravec, tak jsem schopen vykoupit celé zásoby téměř za hubičku.

Dalším omylem je volba druhu alkoholu. Některý jako whisky, cognac, brandy v láhvi zraje a stává se lepší, naopak některý na kvalitě jako např. gin ztrácí. Další chybou je nákup všech ovocných pálenek i absintů apod.. Jejich výroba jde celosvětově dolů pro nezájem, tak proč do nich investovat. Nejlepšími výrobci ovocných pálenek v globálu podle mého názoru byli a jsou Francouzi. A co začínají vyrábět? Whisky. Kolik vypijí cognacu? Pouhá dvě procenta, která vyrobí.

Závěrem

Svět je malý a ČR je mikrosvět. Pokud investujete do alkoholu, měli byste znát svého kupce. Dnes táhne trh ČLR, za deset let možná Indie. Zná někdo v ČLR a Indii Žufánka nebo jinou českou whisky? Ani náhodou. Tak mi prosím řekněte, proč by česká láhev měla mít několikrát vyšší cenu, nežli opravdu žádané láhve světových značek. Kupujte si své tulipánové investiční láhve. Jednou však zjistíte, že nemáte nic. A přesně to napsal v komentářích Michal. Žufánek se dnes veze na vlně popularity. Již ale dnes by měl myslet na chvíli, kdy naštve své “investory“, kteří prodělají desetitisíce, možná statisíce. I zde s pravděpodobností rovnající se absolutní jistotě můžeme hovořit o investiční bublině a naprostém nesmyslu. Investujeme do něčeho, co na kvalitě získává, nikoli ztrácí.

Ale abych lokálnost nepomluvil úplně. I lokálnost, emoce, city mají svá pozitiva. Jenže ne v ČR. Výjimkou je např. ČLR a její ikonický nápoj Maotai. Obrovská výroba, obrovské náklady, obrovské zisky. Jenže 95% veškeré Maotai se vypije a prodá v ČLR, kde je i ten správný trh. A i já mám ve sbírce svoji Maotai. A to velmi speciální. Víc, než speciální.

MK

Close