V ČR neustále převládá trochu nostalgie z dob komunismu. Můj táta třeba sbíral plechovky od piva a lidé kolem něho také. Později jsem to nechápal, byť z hlediska designu, super. Jenže jak člověk stárne, začne se setkávat s podobným zvykem, byť v jiném segmentu a z jiného důvodu.
Občas jsem zašel k někomu na návštěvu a vidím, že má někde vystavenou prázdnou láhev Moët & Chandon. Proč, nechápal jsem, když už je vypitá. Jenže pak mi obratem došlo, jasně, pro tyto lidi je to nějaký symbol luxusu, krásné vzpomínky jak na daný okamžik lidsko citově, tak i společensky, že si mohli dovolit koupit si symbol champagne luxusu, byť jím již Moët & Chandon dávno není. Ale chápu ten pocit.
No, stejně to je u opravdu úspěšných a luxusních značek alkoholu, kdy i prázdná láhev má vyšší cenu nežli např. opravdu dobrá 20y whisky. Přesně takovou je např. láhev Remy Martin Louis XIII. Říkal jsem si, že bych si koupil tuto láhev, když by jí někdo prodával tak do 500,-, že jako dobrý. Tak jsem zašel na internet a co nevidím, tyto láhve prázdné, vypité, použité a to i bez dárkové kazety pohybují v ceně od 4 500,- do 12 000,-. A pak jsem si vlastně uvědomil, jak se měří opravdový úspěch. Je to ve chvíli a v době, kdy i defacto bezcenná láhev vašeho destilátu má vyšší hodnotu, nežli hotový, plnohodnotný výrobek.
Závěrem
A co vy, kolik byste byli ochotni dát za prázdnou láhev vašeho oblíbeného destilátu? Já se přiznám, že mi můj oblíbený cognac doslova vyrazil dech.
MK
A jedná se o úspěch značky, nebo v tom je jiný kalkul? Nějak se mi nechce věřit, že jakýkoliv nadšenec by za prázdnou láhev vyplázl toto. Jo, jednou za deset let mohu narazit na blázna co si zařizuje stylovou místnost, kde takovéto láhve chce a má na to, tak nějakou korunu za ní dá. Druhá možnost dle mého je, že si ji koupí vypočítavý hospodský, nalije do ní tuzemak, a bude vysvětlovat jaké to je unikátní pití… A ještě na tě na nvestici vydělá. Jinak dle mého názoru je toto úplný nesmysl.
tyto láhve kupují mafie co pak láhve znovu naplní kdečím a následně prodávají jako orginál. Žádné měřítko úspěchu v tom není. Je to ubohost se snažit vydělat na prázdné flašce. Slušný člověk tyto “investiční” prázdné láhve rozbije aby je nikdo nemohl zneužít.
Krásné poledne, za mě máte i nemáte pravdu. Zcela jistě si prázdnou láhev nekupuje nikdo jen tak, proto má max částka byla tak do 500,-, byť nevím, pokud to nebyla hloupost, protože výrobce myslím udával, že k výrobě kroužku použil reálné zlato. Nicméně pokud jsem vám dal nyní za pravdu, na druhou stranu musím říci opačný názor, proč se nekopírují jiné láhve, byť nelze paušalizovat. No protože jste tak dobří, úspěšní, že za to prostě stojíte, abyste byli kopírování. Stejně tak bych mohl říci, že úspěšní jste v tu chvíli, když se na tržnici objeví kopie vaší kabelky. A to prostě úspěch je. Byť nežádoucí. A upřímně, já bych jí nerozbil, jedná se kvalitní sklo, výborného výrobce a kroužek by měl nést reálné zlato. MK