Martin Krupička

Žít jako influencer? Hloupost.

18.11.2019
Live like an influencer? Stupidity.

Člověk by si myslel, že od 30. let 20. století, co se začala televize využívat ke komerčním účelům, jsme se jako společnost někam v mediální gramotnosti posunuli. Bohužel. Když vidím, co je dnes možné na letenské pláni a v TV, nechápavě kroutím hlavou. Nicméně k nadpisu dnešního článku. Dnes bych se chtěl zabývat mladou i střední generací, no i ta starší trochu blázní, která touží být influencery nebo tyto osoby alespoň napodobovat. Hned z první říkám, je to nesmysl, protože je stejně důležité vidět, jak je to nejen před, ale i za oponou. A že o tom něco za tu dobu, co se pohybuji kolem byznysu, šoubyznysu, internetu a i jinde vím.

 

Výpočty z UK

Data, která asi všichni tušíme, ale nyní budou veřejně napsána.

 

30% osob do věku 40 let se snaží být influencerem

Už jen statisticky je tohle číslo naprostým nesmyslem, ale co si myslet o těchto lidech? No možná při pohledu na jeden jediný díl Československo má talent zjistíme, že absence sebekritiky vede k tragickým koncům.

 

50 milionů

Tolik byste museli investovat během jednoho jediného roku, abyste se dostali do top skupiny. Toto číslo je samozřejmě absolutním nesmyslem, který jen vytváří iluzi.

 

13 miliard

Tolik utratí dnešní mladá generace jenom v UK při napodobování svých vzorů. Neuvěřitelné číslo, které neustále roste.

 

200 000

Zboží v této částce můžete průměrně vidět v každém příspěvku. To je v čistém zhruba průměrný3/4 roční plat v ČR.

 

70% jsou dlužníci

Až takto velké číslo se neváhá zadlužit kvůli nesmyslu, aby se alespoň trochu přiblížili svým hvězdám. Další velká část připouští, že díky napodobování nejsou schopni vytvářet finanční rezervy, nejsou schopni dlouhodobě plánovat jako např. pořídit si vlastní bydlení.

 

40% v depresi

Pokud se odběratelé nepřiblíží alespoň trochu svým vzorům, téměř polovina jich propadá depresi.

 

Věříme vlastním očím

Není nic lehčího, nežli ošálit naše smysly. O tom by mohla vyprávět Čchiao-pi-luo Tien-sia, která se díky šikovným filtrům vydávala za velice sexy dívku. Lidé jí věřili a posílali peníze, tedy až do té doby, kdy jí zradila technika a ukázalo se, že místo krásky mluví stará, neatraktivní žena. Záměrný jev jsme mohli vidět u komika Billiho Hadera, kterému dali během přímého přenosu tvář Toma Cruise. Žádný problém. Vše fungovalo perfektně. A na závěr bych chtěl vzpomenout na duševní labilitu prostých Američanů, jichž po odvysílání filmu Avatar, více jak 1000 navštívilo psychologa, protože již nechtějí žít na planetě zemi, ale na Pandoře.

 

Závěrem

Tato data vedou k zamyšlení, zda je ještě naše společnost funkční, nebo se rozpadá jako stará asijská motorka na českých silnicích. Znám řadu těchto influencerů a nikdy mě nepřestane bavit, když je vidím čtyři a více let pořád ve stejném oblečení, se stejným účesem atd.. Vím, jak se potácejí v depresích, loví hloupá děvčátka, léčí se na venerologii, mají zničené a profetované zdraví. Vím, jak začínala nejedna úspěšná kariéra a vím, komu všemu jsem radil, jak zvládnout dluhy.

 

Důležité je uvědomit si, že na tomto světě nevlastníme nic. Jen ten čas, který nám byl vyměřen, ale nikdo z nás neví, kolik jej máme. Proto je mojí útěchou bible. Kdo by měl zájem, nechť si přečte můj krátký, ale o to více zajímavý článek o smrti Alexandra Velikého.

 

MK

 

20.2.2020

Zprávy dle mého výběru 02/2020

Reports of my selection 02/2020

1 + Číst dále
7.2.2020

Proč říkáme Na zdraví?

History of Cheers.

1 + Číst dále
5.2.2020

Bitva u Thermopyl. Pravda je luxus, který si často nemůžeme dovolit

Battle of Thermopylae? The truth is only illusion

2 + Číst dále