Martin Krupička

Ženská krása? Laciný marketingový trik!

13.2.2018
Woman beauty? Simple marketing trick!

Ženská krása je skutečně ten nejlacinější marketingový trik, jaký si umíme představit. V následujícím článku vám ukáži, jak se jedna a ta samá věc prodává pořád dokola. Opravdu úsměvné je, že tomu pořád ještě někdo věří.

 

1910

Velké poprsí a boky doplněné štíhlou linií, kdy korzet pomáhal tolik toužebnému efektu písmene S. Šíje i krk byly tenké a dlouhé vlasy načesané vysoko nad hlavou. Dívka měla působit především smyslně, ale zároveň i křehce.

1920

Ideál dvacátých let můžeme vidět i ve Velkém Gatsbym. Jednoduché sukně, krátké šaty, cigarety, alkohol, jazz a spousta make upu. Ideálem byla velmi štíhlá, nezávislá, rebelující krátkovlasá dívka s menším poprsím.

 

1930

Ženské tělo hlásí návrat. Postava přesýpacích hodin, větší pozadí, menší (nikoli malé) poprsí. V této době se také jedli přípravky na získání váhy, protože jistá oplácanost byla sexy. Tělo však mělo být pevné. Ženy se zkrátka vlnily.

 

1940

Svět byl ovlivněný válkou. Muži válčili, umírali a ideálem ženy se stala samostatná, elegantní žena, trpělivě čekající na svého muže. Jako pozitivní byla chápána vysoká, štíhlá postava, delší vlasy a temperament. Svět se chtěl zkrátka opět radovat a žít.

 

1950

Padesátá léta opět jakoby se inspirovala počátkem století. Ženské tvary, bujné poprsí, smyslnost. Tak vypadaly ženské ideály krásy.

 

1960

Stejně jako se opakoval rok 1910, tak rok 1960 byl téměř kopií 1920. Dívky chlapeckého vzhledu, malá prsa, krátké vlasy, velmi hubená postava a díky novým hudebním stylům rebelka tělem i duší. Anglie tehdy ovlivňovala svět. Beatles na scénu.

 

1970

Jestliže minulé desetiletí měli být dívky křehké jako párátky, do popředí se okamžitě vrací smyslnost. Široká ramena, plné poprsí, štíhlá linie, dlouhé nohy a rozevláté vlasy. Doba Jamese Bonda přeje jeho statečným, ale smyslným dívkám.

 

1980

Osmdesátky jsou léta úbytku ve všech partiích. Je to také éra atletických supermodelek a divokých účesů.

 

1990

Pokud se doteď ubíralo, tak tato desetiletka je ve znamení naprostého nic. Opět cyklicky poznáváme návrat roku 1920 a 1960, kdy štíhlost, malá prsa, malý zadeček a úzké boky připadají mužům neuvěřitelně sexy.

 

2000

Jak jsme doteď ubírali, tak nyní zase něco přikreslujeme. A také ve všech partiích. Počátek nového milénia je však zajímavý tím, že už nestačí mít pouze hezkou tvářičku, ale třeba přidat opět něco navíc. V tomto případě je to hlas. Již zkrátka nestačí být jenom krásná.

 

2010

Toto období je fenomenálním návratem sto let starého ideálu, který by se jako nezměnil. Kdo by neznal tento rodinný klan a monstrózní zadečky a dekolty. Ve světě módy však nic nového. Jen se historie opakuje.

 

2020

Blíží se konec dalšího období, a tak je na řadě se ptát, kdo je ideálem krásy nyní? Pokud bych si mohl dovolit někoho zmínit jako představitele ideálu krásy, zcela jistě bych potvrdil cyklicky se opakující trend. Nebude to ani umělá Angelina Jolie, ani nikdo přešívaný nebo napíchaný botoxem. Bude to malá, skromná, inteligentní, úspěšná Emma Watson. Štíhlá, drobná postava, malá prsa, pozadí i boky, trochu rebelka, trochu uvědomělá dívka.

 

Nikdo není ošklivý, nikdo není ideál

Pokud jste můj článek četli pozorně, mohli jste si všimnout jasného cyklicky se opakujícího klíče ideálu krásy. Zkrátka nic se nemění. No, něco přeci. Nikdy nehráli ve vnímání krásy tak významnou roli chemie, plastické operace, peníze a IT. Dnes chce být svět klamán. A jen blázni tomu klamu věří. 

 

Závěrem

Vadí vám, že po vás svět nešílí? Chce to klid. Stačí si počkat a za deset let budete ideál právě vy. A když vše selže, tak vězte, že nejkrásnější na světě je inteligence. Prsa povadnou, zadek naroste, ale inteligence zůstává. A já mám zkrátka rád trvalé hodnoty. A jak jste na tom vy?

 

 

MK

Vladimír

Dobrý den Martine, není laciným marketingovým trikem spíše nadpis článku? Vypadá to, že slibuje velké odhalení, ale vlastně nic zásadního neobjevuje? To, že se ideály, nebo měřítka krásy v průběhu doby mění je známá věc.

Martin Krupička

Dobré poledne. Naopak, obsahem článku by mělo být, že existují de facto tři základní typy krásy, které se cyklicky opakuji a je třeba si pouze počkat na ten správný čas. Obsahem by mělo být především porovnání desetiletí, které jsou téměř identické a fungují na principu přesycení. To znamená, že jednoduchou matematikou můžeme zjistit, že v následujícím desetiletí můžeme očekávat chlapecké dívky. Přichází éra krátkovlasých, praktických žen s francouzským šarmem. Vše ostatní bude zapomenuto. Vše je prostě jen otázka marketingu. A na základě tohoto podkladu můžete i vy vytvářet účinnou reklamu. Sázka na rok 1970 nebo 1960? 1960 je správná volba. Ušetříte tedy spoustu peněz. Právě vytvářím marketingovou kampaň tohle je velmi důležité, abych věděl, kdo v ní bude. Tedy Francie rok 1925. MK

Fitflop Slide Sandals

Wow, wonderful blog format! How lengthy have you been blogging for? you made running a blog glance easy. The overall look of your web site is excellent, as neatly as the content! Fitflop Slide Sandals http://www.fitflopssaleclearanceuk.com/fitflop-slide-sandals-c3.html

Nike Free 5 V2 Womens

Nearly all of the things you point out is supprisingly appropriate and that makes me wonder the reason why I hadnt looked at this in this light before. This article truly did switch the light on for me as far as this particular issue goes. But at this time there is one issue I am not too comfortable with and while I attempt to reconcile that with the central idea of your position, permit me see exactly what the rest of your readers have to say.Well done. Nike Free 5 V2 Womens http://www.nikeoutlet-storeonlineshopping.com/nike-free-50-v2-womens-c41_83.html

17.10.2018

Tři zprávy dle mého výběru 10/18

Three reports of my selection 10/18

0 + Číst dále
5.10.2018

Popisky filmů pro zábavu

Funny description of movies

0 + Číst dále
1.10.2018

Whisky a brexit

Whisky and Brexit

1 + Číst dále