Martin Krupička

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl

4.1.2021
Questions and mistakes in distillates investing Part 3

 

Jak jsem slíbil ve druhém dílu otázek a omylů, dnes se budeme zabývat city, emocemi a lokálností. Jedním z nejdůležitějších cílů dobrého obchodníka a v běžném životě manipulátora je vytvořit emoci. Takovou emoci, která probudí touhu, chamtivost, nenasytnost a rázně potlačí rozum. A o tom všem si nyní napíšeme.

 

Akce Žufánek

Předem si musíme říci několik zcela zásadních informací. Destiláty od p. Žufánka jsou dobré, opravdu dobré a některé vynikající. To je můj pohled. Dále bych chtěl v témže případu složit obrovskou poklonu za fakt super marketing. Na druhou stranu si myslím, a jsem o tom hluboce přesvědčený, že alkohol prodávaný pod značkou Žufánek v této chvíli není ani náhodou investice. Je to velmi dobré pití, ale jako investice je to opičí obchod.

 

Lokálnost

Jednou z nejsilnějších emocí je patriotismus, hrdost apod.. Ideální příklad je v oblasti militarií. Jak cenná je uniforma příslušníka vládního vojska z 2. sv. války? Jednoduchá otázka, složitá odpověď. Taková uniforma má úplně jinou hodnotu v ČR, kde se od základní školy neustále s tímto tématem setkáváme, a úplně jinou hodnotu má ta samá uniforma pět kilometrů za hranicemi a je úplně jedno, zda je to v Polsku, Rakousku nebo Německu. Její hodnota není ani poloviční. V rámci investic je důležité si uvědomit, kdo a kde je váš klient. Je tedy velikou chybou investovat do světově obchodovatelné komodity a dívat se na ní lokálním pohledem, falešně vytvořenu emocí. To skutečně nemůže v dlouhodobém horizontu dopadnout dobře.

 

Falešný nákup

Jak jsem v minulých článcích popisoval, je důležité si uvědomit, že není nikdo více prolhaný nežli zhrzená žena a internet. Internet je místo, kde nevěřím téměř ničemu. A vím velmi dobře proč. Pro nově příchozí opravdu ve zkratce popíši, jak se šroubuje cena do oblak.

 

Máte novou láhev, které se vyrobí třeba 200 ks. Koupíte 12 ks a pěkně si je uložíte. Pak vystavíte několik aukcí, kde jste prodejce, ale světe div se, i kupující. Buď jste to přímo vy pod falešným profilem, nebo kamarád, známý. Nákupní cena láhve byla 1000,- za kus. Vy zcela fiktivně začnete dražit třeba šest lahví. A přihazujete sám sobě, až třeba první vydražíte za 2000,-, druhou za 3500,- a tu šestou třeba za 10 000,-. Jenže celý obchod je podvod. Napíšete sám sobě pozitivní recenzi a čekáte. Na kavku. Za měsíc znovu, ale již reálně začnete dražit láhve. Jenže vyvolávací cena bude 5 000,-. Jé to je super, vždyť ta se prodala před měsícem za 10 000,- a strhnete lavinu. Podvod? Jak by řekl Czech made man, no spíš taková vychcanost, ale měl jsem na ně chuť na ty k….y šustivý.

 

Chamtivost

Člověk je tvor neuvěřitelně líný a chtivý. Za málo peněz, hodně muziky. Však to neustále můžete číst, ten a ten nevěděl, co koupil, co má, ale prodal to za pohádkové peníze. Lidé jsou pak schopni stát v mrazu nekonečné fronty na téměř bezcenné výroční desetikoruny s tím, že mají vizi rychlého zisku. Tento se opět pod vlivem emocí dostaví pouze u těch nejrychlejších dravců, kdy počet hlupáků je konstantně znám. Ten zbytek jsou jen loutky ve špatném divadlu.

 

Jenže, když ta chamtivost je opravdu veliká. Každý chce mít nějaký ten poklad. Proč bych zrovna nemohl mít já to obrovské štěstí? No nemohl. Proč? Protože jste propadl všem manipulačním technikám. A dobře vám tak.

 

Znát svůj produkt

Abyste mohli skutečně vydělat, musíte vědět, co kupujete, a kde to prodáte. Pokud nakupuji mezinárodní investiční komoditu, musím přeci vědět, že potřebuji dobít zahraniční trh. Znají v Itálii, Německu, Číně, USA, UK alkohol pod značkou Žufánek? Tak maximálně jednotlivci, zbytek ani náhodou. Tudíž, jsou takové láhve investiční? Nesmysl.

 

Dalším problém je, že lidé často nevidí za kulisy divadla, kdy opravdu primitivní novináři dělají reportáže o české whisky, jak je skvělá, úžasná, světová a jak se z ní mohou všichni …., víte co. Ale já už dávno vím, že je výrobce na pokraji totálního bankrotu, a kdybych byl opravdový dravec, tak jsem schopen vykoupit celé zásoby téměř za hubičku.

 

Dalším omylem je volba druhu alkoholu. Některý jako whisky, cognac, brandy v láhvi zraje a stává se lepší, naopak některý na kvalitě jako např. gin ztrácí. Další chybou je nákup všech ovocných pálenek i absintů apod.. Jejich výroba jde celosvětově dolů pro nezájem, tak proč do nich investovat. Nejlepšími výrobci ovocných pálenek v globálu podle mého názoru byli a jsou Francouzi. A co začínají vyrábět? Whisky. Kolik vypijí cognacu? Pouhá dvě procenta, která vyrobí.

 

Závěrem

Svět je malý a ČR je mikrosvět. Pokud investujete do alkoholu, měli byste znát svého kupce. Dnes táhne trh ČLR, za deset let možná Indie. Zná někdo v ČLR a Indii Žufánka nebo jinou českou whisky? Ani náhodou. Tak mi prosím řekněte, proč by česká láhev měla mít několikrát vyšší cenu, nežli opravdu žádané láhve světových značek. Kupujte si své tulipánové investiční láhve. Jednou však zjistíte, že nemáte nic. A přesně to napsal v komentářích Michal. Žufánek se dnes veze na vlně popularity. Již ale dnes by měl myslet na chvíli, kdy naštve své "investory“, kteří prodělají desetitisíce, možná statisíce. I zde s pravděpodobností rovnající se absolutní jistotě můžeme hovořit o investiční bublině a naprostém nesmyslu. Investujeme do něčeho, co na kvalitě získává, nikoli ztrácí.

 

Ale abych lokálnost nepomluvil úplně. I lokálnost, emoce, city mají svá pozitiva. Jenže ne v ČR. Výjimkou je např. ČLR a její ikonický nápoj Maotai. Obrovská výroba, obrovské náklady, obrovské zisky. Jenže 95% veškeré Maotai se vypije a prodá v ČLR, kde je i ten správný trh. A i já mám ve sbírce svoji Maotai. A to velmi speciální. Víc, než speciální.

 

MK

vašek

No konečně měl někdo koule to takto veřejně napsat. Velký respekt, Martine (Krupičko, nikoliv Žufánku). Tuto větu do kamene tesat!!! ...Alkohol prodávaný pod značkou Žufánek v této chvíli NENÍ ani náhodou investice. Je to velmi dobré pití, ale jako investice je to opičí obchod.

Martin Krupička

Dobrý den, velice děkuji i za váš komentář. MK

Radek

Dobrý den, Martine, děkuji za skvělý článek. Úderné a stručné, podloženo věcnými argumenty a tvrdými fakty, přesně tak to má být! A objektivní, což zde budou pseudo-investoři do Žufánka (např. Martin2) neradi číst, ale ponechme je jejich osudu i s jejich zázračnými láhvemi. Jsem přesvědčený o tom, že jednoho dne se bude o této hysterické bublině psát v učebnicích marketingu a PR reklamy. Máme po Vánocích a posledních pár let, kdykoliv vidím klasickou českou pohádku Obušku z pytle ven, vždycky se mi v hlavě vybaví celé to šílenství kolem Žufánka a legendární výrok pana hostinského...Jitrnice, jakou svět neviděl :-)

Martin Krupička

Dobrý den, děkuji za komentář, byť si musíme na druhou stranu přiznat, že prostě tento alkohol jede, prodává se a o to jde. Jak jsem ale říkal a psal, p. Žufánek se bude muset připravit na chvíli, kdy bublina praskne. Jak budou reagovat držitelé láhvi a jakou to bude mít odezvu. Ustát to zcela jistě lze. Ale je na tom třeba pracovat již nyní. MK

Vláďa

Fajn článek, díky za něj. Za mě ať to šílenství s Žufánkem pokračuje co nejdéle, vydělává mi to peníze na opravdové investiční láhve. A ano, souhlasím s panem Krupičkou, jako investice je to těžkej monkey business, proto to nesbírám, ale na spekulování a přeprodávání dál je to super.

Martin Krupička

Dobrý den, korektní komentář. Na tom je do určité míry založený byznys. Když to lidé chtějí. Žádný obchodník neříká, kdybyste si zavolali sem a sem, nebo šli tam a tam, budete to mít levnější nežli u mě. Žádný také neříká, o ulici dál mají lepší zboží za nižší cenu. Takže já tento postoj chápu a respektuji. MK

Martin2

Kvalitní článek, děkuji. Dovolím si jen 2 věci. ,,Falešný nákup,, v teoretické rovině ano, v praxi ale těžko (aspoň v aukcích v UK a v DE) 2. Je špatné být nebo se chtít stát oním ,,nejrychlejším dravcem,, ? p.s. pro Radka :-D já a investor? ani pseudoinvestor, kdyby jste mě tady četl ty dlouhé roky věděl by jste co jsem zač.

Martin Krupička

Dobrý den, věřte mi, že v ČR se toto děje. Znám to u starožitností i alkoholu. A Žufánek se v UK neprodává, je to lokální záležitost. Na bazoši se provize např. neplatí. Vyvolat auru výjimečnosti chce často jen čas. Co se týče býti dravcem, je můj postoj stejný jako komentář viz výše. Já nyní připravuji dva projekty, jeden online a jeden s alkoholem a také nikomu neříkám své know how. Takto je. MK

jirka

k Žufánkovi za mne teda absinth spíše ano (a to jsem kovanej whiskař), má světovou kvalitu (absintová komunita ve světě je celkem široká) i jméno, lze ho dlouhodobě skladovat a časem zlepšovat...jinak bych to celkem podepsal, ale i na lokální bublině se lze nějakou dobu krátkodobě živit kupčením, nikoliv však tyto láhve kupovat na sekundárním trhu a držet dlouhodobě...to je cesta do pekel

Martin Krupička

Dobrý den, souhlasím, byť absint nepovažuji za dobrou investici. Jeho sláva je pryč a nepředpokládám v následujících deseti letech znovuoživení v rámci alkoholové kultury. MK

venak

Zdravím všechny má někdo zkušenosti s posíláním alkoholu z Ruska :)

Martin Krupička

Dobrý den, záleží na tom, co chcete. Je to země jako jakákoli jiná. MK

Martin

Extrémně limitovaná, vzácná a výjimečně kompletní edice legendárního investičního ginu Žufánek OMFG 2014 - 2020, celkem 7 láhví. Každá z nich byla v daný rok do pár sekund vyprodána a už se nikdy nebude opakovat!!! Tato kompletní edice má pochopitelně obrovský investiční potenciál do budoucna, nyní za pouhých 74.000 Kč, do dvou let se cena jistě vyšplhá na 100.000 Kč a výš... https://alkobazar.cz/inzerat/edice-ginu-zufanek-omfg/

Martin Krupička

Dobrý den, nedávno jsem to vysvětloval příteli. Když vaše dítě nakreslí obrázek, je to limitovaná série v počtu jeden kus. Máte celosvětový unikát? Máte, ale nemá cenu. Pokud chcete přesně pochopit OMFG a její budoucnost, přečte si můj článek: Proč inteligentní muži i ženy nehledají pouze krásného partnera. Kdo chce, pochopí vše. MK

venak

Zdravím všechny má někdo zkušenosti s posíláním alkoholu z Ruska :)

vašek

Dobrý večer, Martine, nechme už Žufánka Žufánkem je to jak špatně ohraná deska, ať si lidé splachují svoje peníze třeba do h*jzlu, absolutně mě to netrápí, jejich věc. Zajímá mě něco jiného: ve svém výborném článku píšete, cituji: primitivní novináři dělají reportáže o české whisky, jak je skvělá, úžasná, světová a jak se z ní mohou všichni …., víte co. Ale já už dávno vím, že je výrobce na pokraji totálního bankrotu, a kdybych byl opravdový dravec, tak jsem schopen vykoupit celé zásoby téměř za hubičku. Značku záměrně nezmiňujete, což chápu, nechcete mít právní tahanice. Tipnu si: první, co mě okamžitě napadlo, byl Trebitsch alias www.ceskawhisky.cz, ale mohu se pochopitelně mýlit. Zeptám se tedy: opravdu by Vás nelákalo vykoupit celé zásoby téměř za hubičku? Za účelem pokračování, ale podle svého gusta, s jinou filozofií? Narážím tím na Vaši nabídku gentleman clubu či investičního fondu, ono se to totiž tak nějak logicky nabízí...

Martin Krupička

Dobrý den, v rámci projektu whisky club, který se rozjel, jak jsem ani sám nečekal, nyní vážíme, naše možnosti, nejlepší nabídky atd.. Třeba tento měsíc kolegy čeká ochutnávka 10 druhů pálenky, kterou jsem pro ně připravil. Kouzlo je v tom, že se jedná o 7 mnou vyrobených lahvích a 3 koupené, které mají desítky ocenění. Jak dopadne degustace se nechám překvapit. Co se týče jména whisky, nebojím se právních tahanic. Jen mi to nepřijde morální. Přeji každému člověku úspěch a prosperitu. Proč zmiňovat neúspěch? Není to můj styl. Já doufám, a přeji si, aby každý člověk, který jde do projektu s láskou a vizí tvrdé práce, uspěl. A velmi rád podpořím každý projekt, ve kterém budu vidět smysl. Kam se posuneme, jakou cestu zvolíme, to se uvidí, jednání jsou připravena. MK

Radek

Vašek - a co s tou tekutinou z Třebíče dělat? Hodnotu nemá žádnou a mít nebude. Nepoužil bych to ani jako whisky do ostrikovacu

Martin2

venak: nedoporučuji. Nějaký čas jsem pracoval s člověkem (je to tak rok, dva zpátky) z ruska a ten od toho silně odrazoval, prý se nejspíš zásilka ani nedostane ze země (stopí to RUS celníci). Jedninou variantu doporučila tato osoba - a to osobně zakoupit a přivézt. Zkusil jsem a toto skutečně funguje (maj krásný kolky s mnohem víc ochrannými prvky než ty naše šajze papírky) - doporučuji tedy najít někoho u nás v ČR kdo zde pracuje a pravidelně lítá domů a s ním se seznámit, (příp. nabídnout za to odměnu) takový člověk vám láhve doveze (no spíš láhev je limit 1L na osobu, pak je clo a to nechtěj řešit protože to je moc složité na letišti takže raději víc než jednu láhev nechtít).

Martin2

Radek: To je ale vaše chuťová preference a máte na ní plné právo. Je určitě spousta lidí kterým chutná včetně mě. Kdyby pan Krupička vykoupil zásoby a změnil jedinou věc - stočil by to do flašek 0,7 tak si každej čtvrt rok flašku koupím. Ty 0,5 mě neskutečně s*rou a to i u Svacha (tam mi mimo jiné chutnaly jen 2 veze not peated - ta většina s rašelinou pro mě nepitelná, to je zase moje chuť). Když 0,7 umí TOSH i Jelínek nevím proč to u některých nejde - mimochodem asi jste si všimli že flašky 0,5 se furt povalujou v eshopech a to i většina od Svacha - asi to ještě nepochopili a nečetli jak s tím dopad Mortlach.

Martin Krupička

Dobrý den, souhlasím, že 0,5l je i pro mě rudý hadr na býka. To už musí být opravdu extra láhev, abych si koupil 0,5l. MK

venak

Martin2: děkuji za radu zkusím rozhodit síťe :) ceny některých lahví jsou obzvlášť lákavé :)

vašek

To Martin2: Trebitsch whisky jsem zkusil a mohu říci, že opravdu nikdy více. Cena je více než sebevědomá a k pití to fakt nebylo, a to mám historicky vypito k téměř jednomu stu láhví. Přiznám se, že nic horšího jsem do té doby nepil, a to jsem velký patriot a fanda české whisky, protože ji u nás opravdu umíme. Do ostřikovačů bych si to netroufl, ale ve finále skončila vylitá v záchodové míse, to se fakt nedalo. Naštěstí to byl dar od člověka, co podlehl marketingu a reklamě a v dobré víře mi ji koupil. Právě proto mě okamžitě tento výrobce napadl, když Martin Krupička zmínil, že jistý nejmenovaný výrobce whisky je na pokraji totálního bankrotu. Netvrdím, že je, jen mě to napadlo. Co vím, tak moc lidí to nepije a když už, tak jenom jednou. Reference všude na webu jsou nemastné, neslané, viz. např. zde: https://poznejwhisky.cz/whisky-recenze/recenze-trebitsch-czech-single-malt-whisky/

Martin Krupička

Dobrý den, tak snad skutečně neskončila tam, kde píšete. Je spousta koktejlů, kde by byla fajn. MK

martin2

Vaškovi: Tak je možné že se pohoršili - chutnal jsem když začínali v r. 2018 nebo jsem měl štěstí na várku. * K ,,Cena je více než sebevědomá,, s účtem u nich šla koupit základní (ta co jsem chutnal) za 650 před vánoci teď už je zase za 750 s účtem a za 950 bez účtu, taky v Makru je maj levnějc - nechci je nijak moc obhajovat jen mi přijde že si ten pranýř co v čechách dostávaj tak úplně nezasloužej. * K ,,ve finále skončila vylitá v záchodové míse,, no vidíte a u mě takhe dopadla Queen Margot 3yo z Lidlu kterou Ralfy vychvaloval do nebes, (mu museli zaplatit) jsem se málem vyvrátil, ovšem to starší vydání 5yo (které už teď nekoupíte, jiná etiketa než nyní ta modrá) mi chutnalo velice -tisíc lidí, tisíc chutí - já jsem začátečník (vypito do 30ti lahví) a řekl bych že Trebitsch je typ pro začátečníky což vy rozhodně nejste proto mě chutná a vám ne, až se propiju k Islay a bude mi chutnat tak budu z Třebíče zvracet taky. * p.s. jak vám chutnali Jurovi kousky? Já zatím nechci otevírat a jinde nemůžu nic moc najít, lidi to asi shovávaj jako investici (Honzův web nepočítám - jeho recenze pro mě nejsou, jak to říct - vypovídající).

vašek

To Martin: abych nebyl špatně pochopen, já proti Trebitsch whisky nic nemám, jen mě vadí, že marketingově a ohledně PR dělají ze svojí whisky něco, čím není. Možná by byla, tak za 5 až 10 let. Pod komentářem dávám odkaz na rozhovor s p. Chládkem z Trebitsch. Několikrát jsem si to četl a opakovaně mnul oči, jestli opravdu dobře vidím a čtu. Názor nechť si každý udělá sám. Jinak měl jsem tu čest ochutnat pár kousků (od Jury) a nebylo to špatné, k opětovné koupi dalších láhví však nedošlo. Můj poslední velký objev, na kterém momentálně ujíždím a moc mi to chutná, je finská whisky Teerenpeli. Moje oblíbená je Kaski, chutná mi od nich ale všechno (Karhi, Portti) a pochopitelně Teerenpeli 10yo. Za mne velká poklona, Kaski už piju třetí láhev a zakoupil jsem pár beden i do zásoby. Finové prostě umí, pro mě jsou to stran řemeslné kvality a zpracování takoví severští Japonci a je to opravdu znát. Dalším objevem, který mi moc chutná, je Waterford, výborné pití, zejména pak Gaia. Příjemně překvapil Glenmorangie A Tale Of Cake, opět mám v zásobě cca 10 láhví za nějakých sedmnáct stovek (nakupuji v Německu, u nás jsou ceny přestřelené). Je toho hodně, co mi chutná, mám svoje období (i muži mají svoje dny). Někdy mám chuť na kouřovku, jindy na medicinální jódovku (Laphroaig), poté něco sladšího např. od Glenfarclas, no je toho hodně. Mojí srdeční záležitostí jsou Glengoyne, Glenglassaugh a Glenfarclas, ty piju pořád :-) https://www.peak.cz/ondrej-chladek-trebitsch-whisky-po-prvnim-kostu-jsme-vedeli-ze-mame-unikatni-whisky/16729/?fbclid=IwAR3ii6HtkTOZ2pZUJ1TqAShvvyy1v4ONg2LBoZljhVJoDPe878Zz5TB7JdQ

Martin2

No ty bláho ten Landcraft to je ,,next level,, šmelí se na webu výrobce kterej to podporuje s flaškama který ani neexistujou a už ňáký blázni koupili za 3,5 násobek, teď si můžete koupit kousek za necelejch 7 tisíc (Macallan ed. 6 stál půlku) pův. cena 1400, flašky budou fyzicky za 4 roky. Přestávám rozumět tomu co se v ČR děje.

Martin Krupička

Dobrý den, v Landcraftu jsem se byl osobně podívat, i nějaká investiční nabídka ode mě padla. Jedná se o dva srdcaře, kdy každý má své pro a proti. Já pánům obrovsky fandím, dělají to srdcem, ale jejich současné pojetí byznysu odporuje tomu, aby se jejich produkty dostaly do vyšší ligy. MK

Michal

To Martin2: smutný pohled, jak se tou zvrácenou filozofií Martina Žufánka začínají inspirovat i další výrobci. Rukopis je stejný, limitované edice, limitovaný počet kusů, už to nikdy, fakt nikdy znovu nebude a další PR kecy a vymývání mozku spotřebiteli... A zase se to nebude pít, bude se s tím šmelit, kupčit a přeprodávat za násobky původní ceny, to všechno s vidinou rychlého a snadného zbohatnutí ala Žufánek. Před pár dny vyšel opět přísně limitovaný HeureGin od Žufánka, gin na zakázku pro Heureka.cz a už ho máme na bazarech za několikanásobek se všema těma kecama kolem, o jakou exkluzivitu se jedná a že už to nikdy nebude apod.

jarin

Trebitch, Svachovka, Landcraft ....0.5l

Pavel

Další zajímavý článek. Nicméně by mě zajímalo, kde je rozdíl u whisky mezi investicí a spekulací? Přece jen čistě teoreticky whisky spadá do alternativních investic, ale z ekonomické definice jde přece také o spekulaci. Kdy v budoucnu hledám sběratele, který mi dá za láhev více než za kolik jsem nakoupil. Daně, cena práce atp. předpokládám s rostoucí cenou destilátu nemá takový vliv. Jinak vnitřní výnos tam není. Taky souhlasím s tou lokálností, třeba výroční nebo starý Čtyřlístek taky neprodám mimo cz trh, ale komiks od Marvelu min. v mnoha zemích kde se mluví anglicky. Nicméně když jste psal kolikrát třeba o Macallanu, který lidé kupují a není tam takový výnos. Nemůže být cena lahví od známých značek aktuálně nadhodnocená? Přece jen jak jste psal nejvyššího výnosu jste dosáhl u Japonské whisky, kterou nikdo nechtěl. Není možné čistě hypoteticky, že lahve whisky z nějaké české palírny nebo jiné země které dnes trh přehlíží jsou právě spíš ty, které by měl člověk kupovat dokud není o ně zájem?

Martin Krupička

Dobrý den, v první otázce to cítím tak, že koupě whisky, u které vím, že se bude pravidelně zhodnocovat, např. Laphroaig 30y, Glenfiddich 30y, tak zde je to konzervativní produkt, tj. investice. Spekulace je, velice se omlouvám, často v poslední době zmiňovaný Bimber. Je to polská whisky v UK, kde žije v milion Poláků. Poláci jsou velicí patrioti, a tak co to je tisíc lahví? Nic. Zde můžete velmi dobře spekulovat na koupi a prodej. Co se týče přehlížených whisky i lahví samotných, tak to je právě to umění, ale i velké štěstí. Popravdě, když jsem kupoval japonské whisky, ani náhodou jsem nečekal takový vzestup. Stejně jako nikdo nečekal, a nemusíme si lhát, ještě před deseti lety, takový nástup bourbonů. V opravdu výjimečných případech je investiční i rum. Doporučoval jsem tu např. Wixariku a to byl opravdu skvělý tip. No a já to tak cítím, že je potřeba si to rozdělil. Někde jít do konzervativního produktu a někde riskovat. Např. Rebell Yell 10y je pryč, i já jsem dostal láhev pod rukou, jednu z posledních tří lahví v ČR, ještě k tomu rok 2006 a pokud mi dodavatel nelhal, došlo k velmi citelnému navýšení cen přímo výrobcem. Velmi kritizovaná láhev může být nyní skvělou investicí. A i přesto se najde spousta těch, kteří jí nevěří. Ale to není špatně. Člověk nikdy neví. MK

Martin Krupička

Dobré odpoledne všem. Jinak slibovaný projekt ohledně whisky jde u nás do finále. Když si zde čtu komentáře, tak vlastně ani nevím, jak propagovat naše produkty, aby to nebylo klišé. Tak asi řekneme pravdu, jak to cítíme a uvidíme. MK

Jirka D.

Dobrý den, rád bych se zeptal na, cituji: Některý jako whisky, cognac, brandy v láhvi zraje a stává se lepší,.... Zatím jsem žil v domnění, že zrání probíhá pouze v sudu a že stočením do lahve je se zráním / zlepšováním konec. Nebo ne? Děkuji, Jirka D.

Martin Žufánek

Dobrý den. Kamarád mi poslal odkaz na tento článek a diskuzi. Mám pravidlo, že diskuze nikdy nečtu. V celé nahotě ukazují frustraci anonymních lidí ze světa kolem nich. Ale tady jsem musel udělat výjimku. Dovolte mi poprvé a naposledy reagovat. Martin Krupička v článku píše: ... alkohol prodávaný pod značkou Žufánek v této chvíli není ani náhodou investice Nikdy jsme neprodávali naše láhve jako investiční. Naopak proti tomu celou dobu brojím a snažím se toho stigmatu zbavit. Jenže aktuální situaci se šmelením našeho alkoholu máte na svědomí pouze vy, lidé z této a jiných diskuzí. My všechny naše láhve (kromě jedné LAncienne a 6 starých OMFG) prodali za původní prodejní cenu. Z aktuálního hype nemáme nic. Vůbec nic. Pouze naštvané pravé fanoušky, kteří se nemají šanci kvůli překupníkům k našim lahvím dostat. Nikdo mi nemůže vyčítat, že připravujeme limitované edice alkoholu. To je princip každého výrobce. Každý občas udělá limitovanou edici. Jen v našem případě je začali skupovat organizované skupiny duševních mrzáků, kteří je okamžitě nabízí k prodeji na sekundárním trhu, aniž bychom je stihli odeslat. I v této diskuzi jsou individua, které jsme přistihli při duplicitních registracích a nákupech lahví pro bratry, sestry, tetičky, babičky. Jeden člověk odsud mi poslal e-mail, kde se zapřísahal, že on s tím nekšeftuje, on to chce jen pro bratra atd. atd. Pak jsem mu poslal screenshot z jeho odpovědí na inzeráty a on na to odpověděl pouze Ladies and Gentlemen, we got him :( Pěkný... Martin Krupička píše, že: p. Žufánek se bude muset připravit na chvíli, kdy bublina praskne. Jenže já nechci žádnou bublinu. Já z aktuálního hype nic nemám a pokud praskne, tak vůbec nic nepoznám. Přísahám, že bych byl 1000% raději, kdybych OMFG měl skladem půl roku v roce. Byl bych násobně raději, kdyby se to pilo a dělalo to lidi spokojenějšími. Ale i tady pár lidí psalo, že mají cesty jak se dostat k desítkám lahví, které je pak živí. Dva roky nazpět mě oslovil jeden kluk v baru, potřásl mi rukou a řekl mi, že na našich absintech vydělal na vytouženou měsíční cestu po Thajsku. To vše jen díky našemu jménu, důvěře našich zákazníků a zájmu koupit cokoliv, co vydestilujeme. On od nás nakoupil láhve po 1000, my odvedli všechny daně a on je prodal po 20000 do dvou měsíců od koupi. Toto je něco, co nepodporuji, nemám z toho radost a rozhodně se nepřipravuju na nějaké prasknutí bubliny. Opakuji, Raději ty limitky mít půl roku skladem, než aby je šmelináři skoupili do pár minut a pak je prodávali za násobky. Na náš eshop jednoduše útočí jednotky individuí se skriptama, desítkama dodacích adres a e-mailů. Já chci, aby ta zatracená bublina splaskla! Já chci, aby si šmelináři našli jinou oběť a ty naše láhve nechali napospas. Píšu o tom celou dobu. Jsem jediný zákazník Shoptetu, který brání lidem kupovat láhve. Snažím se, abych zabránil automatizovaným nákupům, pracně kontrolujeme duplicity, čísla platebních karet, vedeme si interní databázi překupníků, jsme ochotní stornovat 60 objednávek od jedné osoby a vracet peníze. Takže prosím. Neberte náš alkohol jako investiční. Není a nikdy nebyl. Alkohol se má při hezké chvíli vypít. Kupujte si whisky a investujte na zahraničních trzích. Ale jak sám někdo poznamenal, Žufánka prodal okamžitě a whisky mu visí… Jsme lokální producent, který započal revoluci v pohledu na kvalitu alkoholu, který navrátil celosvětový zájem o absint a který nastartoval ginový boom v Česku. Chceme, abyste to pili a jsme proti šmelení a přeprodeji. Aktivně proti tomu celou dobu bojujeme. Už nikdy nebudu říkat kolik čeho je. Nikdy neřeknu, že je to jednorázová edice a nebo to kdykoliv nezopakuju. Chci, aby byli šmelináři v nejistotě a nevěděli, co může přijít. Chci, aby o nás ztratili zájem. Někdo tu zmiňoval Dubied 2018. Ano, Dubied 2020 vznikl jako reakce na choré lidi, co to začali prodávat za 25000. A prodávali. Proto jsme udělali další a další dělat budeme. Jen abychom srazili ty šílené ceny, které na tom šmelináři vydělávali na našich pravých fanoušcích. My jednoduše cíleně srážíme investiční potenciál a zájem o skupování. A bude to ještě silnější. Tvrdě na tom pracuju. Je smutné, že poměrně malá skupinka šmelinářů (dnes znám skoro všechny včetně všech adres, telefonů a tak) dokázala znechutit tolika lidem zájem o koupi našich lahví. Automaticky hází flintu do žita a vůbec se nesnaží na eshop přijít. Ví, že to všechno vykoupíte a pak šmelíte. A ano, není normální na alkohol.cz vydražit sérii našich OMFG za 70k. Ale kdo za to může? Pouze vy, šmelináři. My za ty láhve při prodeji dostali ani ne 4000 Kč. Vše ostatní získal kupující. Teď mi řekněte, pro koho to byla investice a komu to hatí trh v Čechách. Víc nemám co k tomu říct. Jen to, že mě někteří lidé dost zklamali a nechci s nimi nic mít. Opravdu si moc a moc přeji, aby bublina splaskla a Žufánka začali zase nakupovat jen ti, co ho pijí. Jako tomu bylo prvních 14 let.

Martin Krupička

Dobrý večer p. Žufánku, předem mi dovolte, abych vám poděkoval, že jste si našel čas na tuto diskusi, byť reagujete myslím někdy velmi podrážděně, ale já to beru. Máte k tomu důvody. Dovolte mi reagovat průběžně na váš komentář. Nikdy jste neplánovali svůj alkohol jako investici. Co na to říci. Nic. Váš názor plně respektuji, ale snad doufám, že i vy budete respektovat, že vyrábíte velmi dobré i výborné produkty, které jako investici nevidím / nevidíme. Je to jen náš / můj názor ne vůči vám, ale vůči lidem, na kterých si překupníci chtějí namastit kapsu, i když i já to respektuji, je to byznys. Také a všichni to vědí, to nedělám. Proč? Osobní zásada. Dále bych chtěl uvést, že si nemyslím, že bych měl na svědomí šmelení s láhvemi. Od začátku jsem říkal. Kupuji vždy dvě láhve. Jednu piji a jednu si uložím. Na tom není nic špatného. Některé z účtu jsem i dal na FB. Vše zcela otevřeně a fér. Jsem ten, kdo je zde kritizovaný za to, že neprodává. Neprodávám. Nejde mi o primárně o zisk. Co se týká prasknutí investiční bubliny, naprosto chápu vaše rozhořčení, ale upřímně nic s tím neuděláte. Upřímně, budete se ale muset připravit na to, ať se to komukoli líbí, že to jednou praskne a ti lidé budou naštvaní, bude s toho velké haló a vás to poškodí. Zda jste v tom právem nebo neprávem, věřím, že za to nemůžete, to je světu a lidem jedno, protože to bude velká zpráva. Z 25 000,- na 1 000,-. Velká, silná, bulvární zpráva. Já neříkám, ani tak, ani tak, ale tato situace prostě nastane. A vy, je to jen můj názor, byste měli být připraveni reagovat, protože vás to poškodí. Ať chcete, nebo ne, ať na tom máte, nebo nemáte zásluhu, vliv. Na druhou stranu, bych vám chtěl poděkovat za vaše jasná, tvrdá a upřímná slova. Musím říci ještě jednou děkuji, za slova chlapa. Doufám, že jsme vám možná i touto diskusí pomohli potvrdit vaše slova a uchránit tak mnohé naivní důvěřivce. Co bych chtěl ale zdůraznit, že tento článek nebyl zaměřený proti alkoholu Žufánek. Sám to píši. Mám rád vaše pití. A ano, absint máte skvělý. Však jsem jeden z nich i doporučoval do baru. Možná o to nebudete mít zájem, ale tímto vám nabízím prostor pro rozhovor. Otevřený, přímý, prostě takový, jaký sem patří. Zcela bez cenzury. Ještě jednou vám děkuji. MK

Jirka D.

ad. předchozí příspěvěk: pane Krupička, už jsem objevil Váš starší článek, takže nemusíte odpovídat. Omlouvám se, jsem nově příchozí a historii blogu nemám načtenou... ad M. Žufánek: držím Vám palce. Mám Vaše pití rád a je mi jasné, že problém není u vás, ale u šmelinářů. Jejich morální profil je pro mě naprostou záhadou, především tedy tím, že jsou na to hrdí a vůbec se nestydí (viz nějaký Vláďa a jeho dlouhý příspěvek A víte co? Já se za to nestydím, ani trochu... zde v diskuzích nebo na poznejwhisky.cz. Díky těmto zoufalcům je pak pokřivené všechno.

Martin Krupička

Dobrý den, děkuji za komentář, který je, omlouvám se, na mě moc radikální. Kdo z nás by nekoupil bitcoin za 100 dolarů minci? Je to byznys. Tak to prostě je. To, co vadí mě, je obelhávání, že na tom někdo vydělá a prodejce ví, že to není pravda. Nemám nic proti tomu, když někdo koupí výrobek za 100 dolarů a za rok prodá za 10 000,-. Stejně tak akcie atd. atd. atd.. Ale ne na úkor falešné důvěry. MK

Martin Žufánek

Martin Kopička: Ne, nemyslel jsem šmelinářem vás, ale lidi z vašich diskuzí. Jsou to pro mě známé firmy a právě oni stojí za celou bublinou a šmelením. Dlouhá léta se tomu snažím zabránit, banuji jim účty, ruším objednávky, dělám custom řešení na straně eshopu. Namísto destilování a čiré radosti z toho, co se nám podařilo, musím dnes kvůli překupníkům a šmelinářům vymýšlet řešení, jak se jich zbavit. Strašně mě to unavuje a trápí. Rád ukážu stovky e-mailů, které nám chodí od zákazníků, kteří jsou s námi od začátku. A ti teď nemají šanci nakoupit žádnou naši limitku. Rád bych natočil video z našeho adminu, kdy po spuštění prodeje OMFG naskočí první objednávky do sekundy po naskladnění. Normální zákazník nestihne napsal ani prní písmeno do jména a oni mají nakoupeno. Nechci se na tom podílet a budu dělat vše proto, abych z našich lahví sundal nálepku investiční nedostupný alkohol. Jsem ochotný zajít tak daleko, že po každém vyprodání Dubieda vydestiluji další. Aby se po vyprodání s tím nešmelilo za vysoké tisíce. Ano, stál jsem za popularitou a hypem limitovaných edicí, ale také ji můžu zničit. Vše pečlivě dokumentuji a pokud mi někdo napíše, že koupil Dubieda za 25k a my ho budeme prodávat za 2k, tak sepíšu aktualitu s celou anabází. Uznávám, reaguju dost často podrážděně, ale to mě přinutili lidi, se kterými se musím potýkat. Po každém prodeji limitky máme stovky, opravdu stovky naštvaných e-mailů o tom, že to nestihli. Oni nám to dávají za vinu a vyčítají nám, že tomu nemůžu zabránit. Jsem opravdu unavený a jsem připravený celé limitované šílenství ukončit. Chci mít klid a dostupné láhve pro naše zákazníky. Snad chápete.

Martin Žufánek

Omlouvám se za zkomolení jména, autocorrect mi vás přepsal na Kopičku. Asi si moc často píšu s Ondrou :) Škoda, že tu nemáte diskuze, které se dají editovat a nebo kde by se dalo odpovídat na svůj vlastní komentář.

Martin Krupička

Dobrý den, již pracuji na novém typu blogu, který snad bude čtenářům přátelštější. MK

Honza Z.

Dobrý den, teda já tento blog a veškeré diskuse a komenty jen čtu, nezapojuju se, stejně jako na poznejwhisky, ale tentokrát bych taky rád přihodil názor do placu. Nemyslim si, že to pan Žufánek dělá úmyslně a že mu to takto vyhovuje. Jde tomu naproti tím, že dlouho dopředu píše jaká láhev se může očekávat, kolik kusů bude, co je na ní vzácnýho a zajímavýho atd....to je ale přece logický. Každej výrobce čehokoliv musí svůj produkt propagovat. Jasně, Žufánek už má takový jméno, že by mohl bez čehokoliv a upozornění vypustit do světa láhev, o které by předtím nikdo nevěděl a stejně by ji vyprodal. Obecně to ale z obchodního hlediska přece nedává smysl. Kdysi jsem si s panem Žufánkem vyměnil pár emailů a psal, že přemýšlí nad systémem, ve kterém by stálí zákaznící, kteří u něj nakupujíí i láhve ze základní řady měli předkupní právo na limitované láhve. Což je fajn myšlenka, ale za mě celkem nešťastná. Já mám třeba kousek od baráku fajn nápojku, která základní Žufánkovic láhve má. Pokud mi dojde slivovice tak skočím pro slivovici. Pokud dostanu chuť na gin tak si tam zajdu pro OMG atd. Nemůžu si přece láhve, které si můžu koupit kdykoliv se mi zlíbí bez čekání a poštovného objednávat z eshopu jen proto, abych třeba někdy v budoucnu dostal právo koupit si limitku. Za mě je řešením forma losování. Jako to někdy dělá Macallan, Redbreast, Midleton, atd atd...Jasně, něco se podaří takto koupit překupníkům, ale něco i ,,obyč,, lidem.

Jirka D.

Radikální? Omlouvám se, pane Krupička, ale nemyslím si. Abych odpověděl na Vaši možná jen řečnickou otázku, já bych si minci bitcoinu za 100 dolarů nekoupil. Nekoupil bych si láhev Žufánka za 1.000 Kč, abych ji za dva měsíce prodal za 5.000Kč (a to jsem patřil k těm, kterým se podařilo v roce 2019 koupit na Lepší náladě OMFG. Tři lahve. Jednu jsem otevřel já, jednu moje kamarádka, jednu můj kamarád.). Rozumím tomu, co je byznys. Ale to, co dělá třeba zmíněný Vláďa a jemu podobní, není žádný byznys. Je to šmelina, za kterou by se minimálně měli stydět, když už ji dělají (o placení daní se raději ani nezmiňuju). Nejsem idealista, vím, že vždycky budou lidé tohoto typu, kteří budou dělat podobný kšeftíky, a to za předpokladu, že budou s prominutím blbci, co budou ochotni jim za to dát peníze. A taky vím, že nemá smysl moralizovat, protože tito lidé o morálce nemají ponětí a je to zbytečné. Nicméně bychom měli mít alespoň dost odvahy nazvat věci pravými jmény a ne psát o radikálních názorech. Rozumím Vašemu pohledu na byznys, rozumím tomu, že nemáte problém s tím něco koupit a pak to se ziskem prodat. Proč ne. Není to moje cesta, osobně chci, aby za mnou vydělanými penězi byla vidět práce a ta tam vidět je. To mě naplňuje. Ale respektuju, že někdo tam nic vidět nemusí, hlavně že vydělává. Ale i byznys se dá dělat slušně, chcete-li s určitou noblesou, hrdostí. Ale to, co dělají lidé typu Vláďa, je něco, co se v přírodě nazývá parazitismus. Omlouvám se, ale na tom nevidím nic pozitivního a nevidím jedinou věc, která by to dokázala obhájit. Ale znovu opakuju - nejsem idealista (ani komunista) a vím, že takoví lidé tady budou vždy. Ale pořád jsem přesvědčen o tom, že by se minimálně měli za to, co dělají, stydět. A ne být na to hrdý.

Martin Krupička

Dobrý den, u mě to bylo myšleno následovně a je to v celku jednoduché. Opět se vrátím k vínu, k pramáti mého vědění. Když koupíte láhev vína za 1000,-, prodáte jí za 10 000,- a někdo jí v restauraci vypije za 20 000,- nebo si jí nechá a má v ní reálně uložené peníze, je to za mě korektní. V paradigmatu, když ale někdo koupí Templářské sklepy za 150,- a prodá je za 4 000,-, přičemž nikdy nebudou mít větší cenu nežli 150,-, tak je něco špatně. Investování do vína je tady více jak 200 let a perfektně funguje. Jenže investiční je třeba Mouton Rothschild. Jiná vína nemusí být horší, ale prostě 150 let tvrdého marketingu nejsou schopny porazit. Nicméně, bych chtěl zdůraznit, a s tím s p. Žufánkem nesouhlasím, pravým viníkem jsou TV, lifestyle plátky, kde jsou hloupí novináři, kteří vytváří senzaci. V nepřeberném množství informací tomu lidé věří. Však to bylo v TV. A stejně tak, jako lidé stáli hodiny v zimě na bezcenné mince, tak kupují tento alkohol. A tady je cesta. Když už jste v TV, vyjednejte si, že v reportáži bude řečeno: Není to investice, ale je to skvělé pití. Pijte to. Je to absolutní nesmysl skladovat. Lidé pod dojmem strachu z inflace koupí leccos. Nicméně i pro mě a můj projekt je to signál, jak dál. Již nyní vím, kudy povedou naše kroky. MK

Vláďa

To Jirka D.: Jirko, ve svém příspěvku se oháníte morálkou, noblesou, hrdostí a já bych se měl dle Vás za to, co dělám, stydět. Do obchodu s komoditami city a emoce nepatří a ano, jakýkoliv alkohol (včetně toho Žufánkova) je pro mě jen a jen komodita, o kterou je momentální zájem. Nic víc v tom nehledejte, až budou frčet jitrnice z pampelišek a lidi po nich budou šílet, budu prodávat jitrnice. Hrdost a noblesu si nechejte do aukčních síní při prodeji obrazů mistrů malířů. Ne, opravdu se za to nestydím. Jsem obchodník, Vaším pohledem šmelinář, překupník a parazit. Ok, je to Váš názor a já Vám ho neberu. Je mi jedno, jak mě nazvete a co si o mě myslíte.

Jirka D.

to p. Krupička: já Vám rozumím a model, který popisujete, mi přijde poněkud jiný, než jaký se roztočil kolem lahví pana Žufánka. Což vlastně píšete taky, v druhé části. Podle mě to pro p. Žufánka je dost těžko řešitelná situace. Pokud budou a) limitované lahve (a ty asi boudou dál), b) lidé šmelináři (ti budou vždycky) a c) lidé s penězmi, tak tohle bude fungovat pořád. Těžko hledat cestu, jak z toho ven. Podle mě nelze. Jinak přeju vše dobré a děkuju za Váš čas.

Jirka D.

to Vláďa: v pořádku, já Vám to nemám za zlé, dělejte, co uznáte za vhodné. Mířil jsem jenom k tomu, že u lidí, kteří mají plně fungující a vyvinutou osobnost, tenhle typ obchodů jaksi nepřipadá v úvahu. Jejich nastavení jim to nedovolí. Lidem jako Vy některé části osobnosti chybí - morálka, soucit, čest a podobně. Zní to trochu zastarale? Možná. Ale tak to je a bylo to tak vždy, jen v dnešní době jsou tito lidé víc vidět. V době založené na úspěchu, dravosti, na výkonech jsou to právě tito lidé, co se dostávají dopředu. Na vedoucí pozice. Do politiky. Do obchodu. Na vrchol. Proto to taky tak kolem nás vypadá. Nezlobím se na Vás, v podstatě je mi Vás líto, protože vím, že lidé jako Vy, nikdy nemají dost. A nikdy mít nebudou. A žít s tímhle pocitem je největší peklo.

vašek

Rozumím Vláďovi i Jirkovi D., Vláďa momentálně jede na tom, co mezi lidma frčí a upřímně by byl hloupej, kdyby to nedělal - neudělá to on, udělá to jiný obchodník. Jirka mi připadne tak trochu jako moralizující Mirek Dušín z Rychlých šípů, vždy čestný, hrdý, zásadový. Ok, může být, proč ne. V tom případě by však musel být pohoršený nad polovinou firem a výrobců. Víte jaká je výrobní a následně prodejní cena např. telefonů iPhone? Apple prodává se sakra mastným ziskem, stejně jako Vláďa toho Žufánka. Cenu určuje trh, nabídka a poptávka a neexistuje žádná správná nebo férová cena, to jsou Jirko Vaše osobní konstrukty v hlavě. Podle mě lze s láhvemi od kohokoliv obchodovat čestně a zásadově a je jedno, jestli se jedná o Žufánka, Bimber, Macallan atd. A k prodeji musejí být Jirko vždycky dva :-) Nic není Jirko černobílé, každá mince má dvě strany. Tak a konec Žufánka, už je to únavné, na trhu je tolik skvělých dalších láhví!!!!

Tom

A teď by se pro změnu mohl ozvat nekdo z Templářských sklepů...(viz Krupička: V paradigmatu, když ale někdo koupí Templářské sklepy za 150,- a prodá je za 4 000,-, přičemž nikdy nebudou mít větší cenu nežli 150,-, tak je něco špatně.)

Martin Krupička

Dobré odpoledne, ať se klidně ozvou. Ve vínu jsem si ještě jistější nežli ve whisky. MK

Martin Krupička

Dobré odpoledne, ať se klidně ozvou. Ve vínu jsem si ještě jistější nežli ve whisky. MK

vašek

Inu jak zpívají Tři sestry: Vláďa má velkou hlavu, jak pytel od banánu a ke všemu je Šmelinář, starej Šmeli-šmelinář :-)

dpvwnjczz

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl [url=http://www.gt5856645a6uk0wof8t7nyj0g67nn83hs.org/]udpvwnjczz[/url] a href=http://www.gt5856645a6uk0wof8t7nyj0g67nn83hs.org/adpvwnjczz/a dpvwnjczz http://www.gt5856645a6uk0wof8t7nyj0g67nn83hs.org/

pmrslhqsco

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl a href=http://www.g3r9601u4e4q039f87wstwxav9pb633ns.org/apmrslhqsco/a pmrslhqsco http://www.g3r9601u4e4q039f87wstwxav9pb633ns.org/ [url=http://www.g3r9601u4e4q039f87wstwxav9pb633ns.org/]upmrslhqsco[/url]

xixwftvvgv

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl [url=http://www.g6m2y92t1stz6z2s341t8nvey7o0899ks.org/]uxixwftvvgv[/url] a href=http://www.g6m2y92t1stz6z2s341t8nvey7o0899ks.org/axixwftvvgv/a xixwftvvgv http://www.g6m2y92t1stz6z2s341t8nvey7o0899ks.org/

mmrskbjkxy

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl [url=http://www.gy38349gr1r6h5u4r84znvp4tn1r14e9s.org/]ummrskbjkxy[/url] a href=http://www.gy38349gr1r6h5u4r84znvp4tn1r14e9s.org/ammrskbjkxy/a mmrskbjkxy http://www.gy38349gr1r6h5u4r84znvp4tn1r14e9s.org/

mhrxiboj

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl mhrxiboj http://www.g08t16jnlhx37l63801lu20p81vq3cwgs.org/ a href=http://www.g08t16jnlhx37l63801lu20p81vq3cwgs.org/amhrxiboj/a [url=http://www.g08t16jnlhx37l63801lu20p81vq3cwgs.org/]umhrxiboj[/url]

fvkmdrnlow

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl fvkmdrnlow http://www.g3rr78r3c7cjj9656e7st9h9ovgf4225s.org/ [url=http://www.g3rr78r3c7cjj9656e7st9h9ovgf4225s.org/]ufvkmdrnlow[/url] a href=http://www.g3rr78r3c7cjj9656e7st9h9ovgf4225s.org/afvkmdrnlow/a

svtyjcpw

Otázky a omyly v investování do destilátů 3. díl [url=http://www.gh8bx131l76lcy2ex878817r5vw2x8css.org/]usvtyjcpw[/url] a href=http://www.gh8bx131l76lcy2ex878817r5vw2x8css.org/asvtyjcpw/a svtyjcpw http://www.gh8bx131l76lcy2ex878817r5vw2x8css.org/

Róbert Bezák

Toto je skvelý článok pán Krupička, ktorý mi dal veľmi veľa do budúcna(otvoril mi oči), a spolu s ostatnými, čo som tu dnes prečítal spôsobil to, že de fakto začínam s Whisky.... no a dnes som kúpil svoju prvú fľašu Whisky, konkrétne Ardbeg Perpetuum 2015, asi za 160 EUR. Inak....už pár rokov som investoval do kadečoho, a najmä posledný rok...., pretože už som nešťastný z toho, čo sa deje, z toho ako masívne kvantitatívne uvoľňovanie peňazí znehodnocuje všetky meny. Mimo iného som už dávnejšie začal kupovať aj investičné rumy....lenže poprichádzali návštevy, kamaráti, a rumy sa vypili :). Zopár fľašiek ešte zostalo, každopádne chyba je, že rumy milujem, a keď ich mám v kancelárii denno denne na očiach, to je vskutku veľká investičná chyba. Tento článok a zopár predchádzajúcich od Vás ma presvedčilo, že by som mal radšej investovať do Whisky, tú nemám až tak veľmi v obľube(aj keď raz za čas ochutnám), takže táto zbierka by mi mohla vydržať aj dlhšie, ako pár rokov. Srdečná vďaka teda informácie, ktoré tu poskytujete. Máte nového pravidelného čitateľa.

23.2.2021

Whisky a destiláty. Investice bez limitu 02/2020

No limit whisky and spirits investing 02/2020

2 + Číst dále
22.2.2021

Jak zavoskovat láhev

How to wax a bottle

1 + Číst dále
15.2.2021

Matusalem 15 Y.O. Gran Reserva recenze

Matusalem 15 Y.O. Gran Reserva review

1 + Číst dále