Martin Krupička

Důvod stále stejného oblečení

11.2.2019
Reason for simple dressing

Všimli jste si, že někteří úspěšní muži nosí stále stejné oblečení? O víkendu jsem na toto téma četl článek a popravdě se závěry autora nesouhlasím. Ono je to vlastně jednoduché. Buďto budete věřit Marku Zuckerbergovi, nebo Adolfu Hitlerovi.  A vzhledem k tomu, že největšími manipulátory v moderní historii byli nacisté, přikláním se ke svému klasickému vzdělání. Tedy názoru prominentů NSDAP. Však od nich opisovali i slavní Beatles.

 

Mark Zuckerberg

Když v roce 2014 dostal Mark Zuckerberg otázku, proč nosí stále stejné oblečení, v podstatě rozumně odpověděl:

 

Chci vést svůj život jednoduše. Tak, abych musel dělat co nejméně rozhodnutí v čemkoliv, co se netýká této firmy. Mám tu skvělou možnost se každé ráno probudit a pomáhat sloužit více než miliardě lidí a cítím se, jako bych nedělal svoji práci, když obětuji část svojí energie na hloupé a povrchní věci v mém životě.

 

Sdělovaná myšlenka je vlastně jednoduchá. Jsem velmi zaměstnaný muž na to, abych se zabýval takovými povrchnostmi, jako je oblečení. Možná bychom tomu mohli i věřit, když by mu tato trička nenavrhoval Brunello Cuccinelli, jenž si za takový kus účtuje až 9000,- korun. Až příliš práce s tím vypadat „obyčejný“.

 

Steve Jobs

Kdo by neznal oprané kalhoty a černý rolák. Inspirací mu byla japonská společnost Sony, kde se podobné „uniformy“ nosily. Opět se zde zaklínáme jednoduchostí života, která je pouze jedním a to nikoli podle mého názoru, hlavním důvodem, proč Steve tento rolák nosil. Znovu se nejedná o tuctovou část šatníku. V tomto případě byl návrhářem Issey Miyaki a p. Jobs měl doma více jak sto takovýchto kusů.

 

 

Barack Obama

Kdysi nejmocnější muž světa přeci jenom potřeboval více, nežli tričko nebo rolák. Jenže, kdo z nás viděl v běžném výkonu funkce Baracka v něčem jiném, nežli šedém nebo modrém obleku? A opět zaznívala ta samá myšlenka:

Snažím se omezit množství věcí, ve kterých se budu muset rozhodovat. Nechci se rozhodovat o tom, co budu jíst nebo nosit. Mám na práci příliš mnoho jiných rozhodnutí.

 

 

Trocha pokrytectví

Doslova přepisuji myšlenku článku:

Při každé sebemenší volbě ze sebe vydáváme určité množství energie. Její celkové množství je značně omezené a nelze ji zcela vyčerpávat dlouhodobě. Pokud potřebujete dělat důležitá rozhodnutí a soustředit se, nejefektivnějším řešením je neunavovat svoji mysl rozhodováním o méně důležitých věcech, ať už budete důsledkem toho nosit každý den stejné triko, snídat stejné jídlo nebo nakupovat stejné zboží ve stejném obchodě. Tak si zjednodušte život. Uvidíte, že tenhle trik Marka Zuckerberga a dalších úspěšných má něco do sebe.

 

Adolf Hitler, Joseph Goebbels, Beatles a ostatní

Viděli jste Adolfa Hitlera v celé řadě obleků? Ne. Když jej vidíte např. v žaketu, je to opravdu rána pro oči a přitom Adolf nebyl nějaký chudák, naopak to byl velmi bohatý muž s neomezenou mocí. Jenže on nebyl tak hloupý, jak se někteří snaží podsouvat.

 

Pokud má být budován kult osobnosti, dobře podpořená propaganda, reklama, musí spotřebitel dostávat stále stejnou informaci. A politik, podnikatel, veřejně známá osobnost je prostě produkt. Produkt úplně stejný jako např. jogurt nebo čokoládová tyčinka. Jdete po obchodu a už víte, jak např. tyčinka Mars vypadá. Podíváte se, sáhnete a je v nákupním koši. A tak to přesně funguje s prodejem veřejně známé osobnosti.

 

Už se ani nemusíte na fotografii dlouze dívat, abyste si asociovali obraz s konkrétní osobností a informací. Nejde vůbec o nic, nežli o myšlenku nacistů, kteří jasně říkali, že pokud si volič zvykne na daný produkt, osobnost a oblíbí si jej, již ho nechce měnit. Nikdo nechtěl vidět Adolfa Hitlera jako módní ikonu. Naopak. Společnost si žádala stále stejného, „skromného“ strýčka Adolfa. Zatímco se vše měnilo, Adolf Hitler byl stále stejný a lehce uchopitelný. A není žádný rozdíl mezi super kvalitní a perfektně ušitou uniformou a zdánlivě obyčejným tričkem za 9000,- korun.  To, o čem zde hovoříme, není o pohodlnosti a jednoduchosti, ale o budování kultu osobnosti.

 

A kde jsou ti Beatles. Je to opět velice jednoduché. Adolf Hitler byl první, kdo zcela záměrně neukazoval na veřejnosti své ženy. Adolf Hitler patří všem. Je tu pro všechny ženy a každá můžeme mít svoji naději. Když Beatles někam přiletěli, nejdříve vystoupili oni a až pak za dlouho, kdy se média a všichni přemístili bokem, vystoupily jejich ženy a partnerky. Beatles tu byli pro všechny.

  

Závěrem

Pořád se dostáváme s fenoménu fake news, který není ničím novým ani zvláštním. Největším fake news je, že existují fake news. Dnešní doba pouze využívá nevzdělanosti dnešních generací. To, co lidstvo znalo již před osmdesáti, sto a více lety, je dnes zabaleno do nového obalu a posláno znovu na regály jménem svět. Proto může být i můj blog kontroverzní. Zakládám si na klasickém vzdělání, které odhaluje až notorické podvody známé z minulosti. A tak bych tento článek rád zakončil výrokem mnou oblíbeným princem Philipem: Mladí lidé jsou stejní, jako byli vždycky. Jsou úplně stejně blbí.

 

MK

Martin

Tak ty uniformy od HUGO BOSSe nebyly k zahození. Myslím že jako armádní vohoz jsou ty obleky třetí říše hodnoceny jako nejšmrncovnější vůbec snad až do teď. Anglie tenkrát to byla parodie co nosili. Jinak je spousta dokumentů na téma 2.sv. a poučné je i to že architekt Speer, navrhnul mj. design hákového kříže cca 38 po volbách a spoustu dalších věcí krom staveb prostě dal fašizmu tvář. Prý se inspiroval v Americe kde tenkrát začínal nějaký druh reklamy. Prodává se cokoliv a ne nutně za peníze a k tomu aby to šlo dobře je třeba obvyklá mašinérie, designéři, umělci, ekonomové, výrobci, poradci (co dělat a nedělat, jak a kdy) atd.

13.5.2019

Šmudlové dnešních dní

Badly dressed men

0 + Číst dále
22.2.2019

Návrat k prudérnosti? Zvykejte si.

Return to conservatism

1 + Číst dále
15.2.2019

Smysl života? Práce.

Meaning of life? Work.

1 + Číst dále